Usuwanie ósemek Warszawa

Chirurgiczne usuwanie ósemek

Usuwanie ósemek to jeden z wielu zabiegów wykonywanych codziennie w naszej klinice „Implant-Art” w Warszawie.

Ósemki, czyli zęby mądrości mogą prowadzić do stanów zapalnych i wielu komplikacji, które mogą pojawiać się w przyszłości. W celu ich usunięcia konieczny jest zabieg chirurgiczny. Zaleca się przeprowadzić go przed wystąpieniem próchnicy. Idealnym momentem na usunięcie ósemek jest zazwyczaj dwudziesty rok życia. Usuwanie ósemek odbywa się z różnych wskazań np. ortodontycznych, chirurgicznych czy zachowawczych.

Usuwanie ósemek u młodzieży i dorosłych rodzi wiele pytań. Choć jest to zabieg rutynowy i standardowy, zapraszamy do konsultacji z naszym chirurgiem stomatologiem, który podczas pierwszej wizyty odpowie na nurtujące Państwa pytania oraz zleci badanie rentgenowskie lub inne konieczne w celu zapoznania się z Państwa przypadkiem i określenia stopnia trudności zabiegu.

Badaniami tymi mogą być tomografia komputerowa lub pantomografia. Pantomogram jest zdęciem poglądowym, ogólnym i najczęściej wykonywanym przed zabiegiem usuwania ósemek. W razie wątpliwości, w przypadku zęba poziomo zatrzymanego i bezpośredniej bliskości nerwu żuchwowego wykonywane jest zdjęcie 3D – tomografii komputerowej. Stopień trudności zabiegu zależy przede wszystkim od położenia zęba w łuku zębowym, odległości od istotnych struktur anatomicznych oraz stanu zęba. Zęby te mogą być wyrżnięte, częściowo lub całkowicie zatrzymane, co istotnie wpływa na przebieg wizyty i czas gojenia. Oprócz badania radiologicznego nasz chirurg zbada Pacjenta i uzębienie pod kątem próchnicy i ułożenia zębów, jak też objawów takich jak stany zapalne, obrzęki, ból czy choroby stawu skroniowego.

Najczęstszym motywem do usunięcia ósemek jest ich ucisk na sąsiednie zęby, co prowadzi do stłoczenia w jamie ustnej. Usuwanie ósemek jest konieczne z powodu bólu lub znaczących zmian próchnicowych. Zęby mądrości mogą być również pozbawione użyteczności funkcjonalnej i stwarzają ryzyko powikłań. W przypadku zatrzymanych częściowo lub całkowicie ósemek, mogą one wywoływać ból oraz przyczyniać się do rozwijania stanów zapalnych i torbieli.

Usuwanie ósemek przeprowadzane jest w znieczuleniu miejscowym, aby zminimalizować uczucie bólu. W naszej klinice zabieg ten jest całkowicie bezbolesny. Cała procedura jest jak najmniej inwazyjna dla Pacjenta. Po chirurgicznym usunięciu zęba rana zostaje zszyta, a szwy zazwyczajusuwamy po około siedmiu dniach.

W okresie tuż po zabiegu, Pacjent musi przestrzegać zaleceń lekarza dotyczących diety i unikania pewnych posiłków czy używek. Przez 2 godziny po zabiegu należy powstrzymać się od jedzenia i picia gorących płynów i posiłków oraz przykładać okłady z lodu na twarz. Zarówno palenie tytoniu, jak i wysiłek fizyczny mają tu również ogromne znaczenie. Po zabiegu nie zaleca się przez 2-3 dni uprawiania sportów, palenia tytoniu oraz picia alkoholu. Po zakończonym zabiegu usunięcia ósemek, nasi Pacjenci otrzymują szczegółowe wskazówki dotyczące dalszego postępowania.

Z uwagi na to, że usuwanie ósemek jest zabiegiem chirurgicznym, w miejscu ekstrakcji mimo założenia szwów pozostaje rana. Należy o nią dbać i pielęgnować ją według wskazań i zaleceń chirurga. Należy przyjmować również leki przepisane przez lekarza oraz stosować płukanki antyseptyczne, które pozwalają na utrzymanie właściwej higieny rany i jamy ustnej.

Usuwanie ósemek jest czasami zabiegiem dość inwazyjnym. Dlatego osoby przyjmujące leki lub cierpiące na różne choroby powinny zgłaszać to lekarzowi, aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji np. przedłużającego się krwawienia. Również kobiety w ciąży powinny przełożyć usuwanie ósemek na późniejszy czas.

Należy dodać, że usuwanie ósemek nie we wszystkich przypadkach jest konieczne. Jeśli zęby mądrości mają miejsce w łuku zębowym, są zdrowe, a Pacjent ma możliwość dokładnego ich mycia, wówczas będą służyły całe życie.

Zdajemy sobie sprawę, że usuwanie ósemek (zębów mądrości) może wiązać się ze stresem, niezależnie od wieku Pacjenta. Nasi wysoko wykwalifikowani chirurdzy stomatolodzy oferują Państwu swoje doświadczenie oraz wiedzę nabytą w trakcie specjalizacji, licznych konferencji i szkoleń – krajowych i zagranicznych. W ciągu wielu lat praktyki spotykaliśmy się z ósemkami położonymi w sposób nietypowy, dlatego oferujemy Państwu jako atut nasze wieloletnie doświadczenie. Jeśli szukają Państwo dobrego i wykwalifikowanego chirurga stomatologa specjalizującego się w usuwaniu ósemek w Warszawie, zapraszamy na konsultację i wizytę do naszej kliniki „Implant-Art” w Warszawie.

Specjalizacje

Gabinetu IMPLANT-Art, Warszawa Mokotów